Como recepcionar um potencial cliente?


Em todo negocio, é comum receber clientes que passam na rua e entram no estabelecimento para conhecer, mas em academias temos 2 tipos de atendimento.


O primeiro seria o tradicional, com um papel contendo as informações de valores e horários que é entregue a qualquer visitante, sem fomentação da marca e com pouca importância ao visitante.


No segundo o atendimento é mais inclusivo e atencioso, convidando o cliente a ver todos os ambientes, como num guia de turismo, mostrando e explicando tudo oque o estabelecimento tem de melhor, e ao final se fala sobre valores e informações já enfatizando a matricula! A final se o cliente chegou ate ali, metade da venda já foi feita pelo marketing, agora cabe ao atendimento fidelizar esse cliente.

How to Welcome a Potential Client?



In any business, it's common to receive customers who walk in off the street to explore the establishment, but in gyms, we have two types of approaches.

The first is the traditional approach, where a paper with information on prices and schedules is handed to any visitor, with little emphasis on branding and importance given to the visitor.

In the second approach, the reception is more inclusive and attentive. The potential client is invited to explore all areas, almost like a guided tour, showing and explaining everything the facility has to offer. Towards the end, pricing and membership information are discussed, emphasizing enrollment. After all, if the client has reached this point, half of the sale has already been made by marketing. Now, it's up to the service to retain this client.


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